رسانه خانۀ زیست شناسی

آکادمی جهانی علوم (TWAS)

۱۲ مرداد ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آکادمی جهانی علوم (TWAS)

آکادمی جهانی علوم (TWAS)، یک نهاد معتبر بین‏‌المللی است که ماموریت آن گسترش و کمک به پیشرفت علم در کشورهای در حال توسعه است. 
در این سازمان، که زیر نظر یونسکو مدیریت می‏شود، بیش از ۱۱۰۰ دانشمند برتر، از جمله ۱۵ برنده جایزه نوبل عضو هستند. 
 هر ساله آکادمی علوم جوایز خود را در ۹ حوزه علمی به دانشمندان برگزیده کشورهای در حال توسعه، به پاس سهم قابل توجه‏شان در پیشرفت و کاربرد علم و فناوری به منظور توسعه پایدار،  اعطا میکند.
  این نهاد در سال ۲۰۱۹، جایزه ویژه خود در حوزه زیست شناسی را به پروفسور حسین بهاروند، استاد پژوهشگاه رویان، به واسطه خدمات ارزنده ایشان در تولید و نگهداری سلول‏های بنیادی و ارائه مفاهیم جامعی از پرتوانی و تمایز این سلول‏ها به سلول‏های عصبی، قلبی و کبدی اهدا خواهد کرد.
این نخستین باری است که در حوزه زیست ‏شناسی، یک دانشمند ایرانی موفق به دریافت این جایزه می‏گردد. 
قرار است این جایزه ارزشمند، در سال آینده (٢٠١٩)، طی مراسمی در بیست و نهمین کنفرانس عمومی آکادمی علوم، به صورت رسمی به پروفسور بهاروند اهدا شود.

 [ خانه زیست شناسی از صمیم قلب این موفقیت بزرگ علمی را به جناب آقای دکتر بهاروند عزیز تبریک میگوید و آرزو میکند در روزگاری نزدیک، گروه پژوهشی سلولهای بنیادی پژوهشگاه رویان، موفق به کسب جایزه نوبل گردد...]
 درباره دکتر بهاروند... دکتر حسین بهاروند، استاد ممتاز، موسس و رئیس پژوهشکده زیست شناسی و فناوری سلول‏های بنیادی پژوهشگاه رویان است. او در سال ١٣٨٢ برای اولین بار سلول‏های بنیادی جنینی انسانی و موشی را در ایران تولید نمود و در سال ١٣٨٧ به همراه همکارانش موفق به تولید سلول‏های بنیادی پرتوان القائی انسانی و موشی شد. 
این فعالیت‏ها، او و همکارانش را قادر ساخت تا شاخه ‏های مختلف پزشکی بازساختی را در ایران پایه‏گذاری و پیگیری کنند. 
 زمینه های پژوهشی او پیرامون ارتقاء تحقیقات ترجمانی و پزشکی بازساختی از دیدگاه سلول های بنیادی، زیست شناسی تکوینی و مهندسی با الهام از طبیعت برای مطالعات مهندسی بافت و سلول است. ایشان در کارآزمایی های بالینی متعدد و پیوند سلول های بنیادی بافتی مشارکت داشته است و در زمینه توسعه تولید صنعتی سلول فعالیت می کند. 
 تاکنون از ایشان بیش از ٣٥٠مقاله علمی بین‏ المللی و چهار کتاب به زبان انگلیسی توسط انتشارات Springer و John Wiley به چاپ رسیده است.

ادامه مطلب در پیج خانه زیست شناسی

لطفا لینک زیر را کلیک کنید.

https://www.instagram.com/p/BrcMF87Hk5x/?utm_medium=copy_link


مطالب مرتبط

برای اطلاع از دوره های جدید عضو خبرنامه شوید.