رسانه خانۀ زیست شناسی

مطلبی در مورد زنده یاد مریم میرزاخانی به قلم مصطفی پویان

۱۲ مرداد ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مطلبی در مورد زنده یاد مریم میرزاخانی به قلم مصطفی پویان

ظاهرا باز هم قرار شد خودم کپشنِ خبرهای زیستی رو بنویسم!
 چند روزی هست که خانم اصغری، مدیر و ادمین  پیج از من خواستند تا در مورد زنده یاد " مریم میرزاخانی "  مطلبی بنویسم !

همه اصرارشان برای این بود که قرار بود در ارتباط با یکی از کتابهای خانه زیست شناسی اتفاقی بیافتد که نیافتاد و همیشه افسوس از دست دادن این افتخار بزرگ بر دلمان  مانده است...!_

بگذارید مطلب رو اینگونه آغاز کنم;

آن روز،  درست مثل دو بار دیگری که ناهار در خانه زیست شناسی در خدمتشان بودیم, سفارش دیزی داد؛  و البته اصرار براینکه لطفا هیچ غذای دیگری سفارش ندهید.

دیزی را آشکارا بیش از غذاهای دیگر دوست دارد ! نمیدانم در بوستون و حوالی MIT و هاروارد دیزی پیدا نمی شود یا اینکه خوردن این غذا خاطرات خوشی را در ذهنش تداعی می کند!

آن روز ، بعد از ناهار،  درست قبل از سخنرانی اش در دانشگاه تهران ، از مریم میرزاخانی، وچهار پنج نفر از بزرگان ایرانی ساکن  امریکا صحبت کردیم؛ بزرگانی که قرار بود در ابتدای کتاب " امپراتور بیماریها" مقدمه ایی بنویسند و در ویدئو کلیپی که برای توصیه ایرانیان برای مطالعه این کتاب در حال تهیه بود، مصاحبه ای داشته باشند!! آن روز به اتفاق "دکتر امیررضا عارف " دانشمند و محقق برجسته  ایرانی دانشگاه هاروارد، به دانشگاه رفتم و پای سخنرانی دلچسب ایشان در IBB نشستم. انصافا جای همه شما عزیزان خالی بود.

مطالبی بسیار جذاب از آخرین دستاوردها در درمان سرطان ارائه دادند با موضوع 
Cancer Immuno thrapy

شاید در آینده قسمت هایی از این سخنرانی را در یکی از پست های این پیج گذاشتم.

بگذارید در مورد دکتر امیر رضا عارف در پُست بعدیِ خبرهای زیستی, سفارشی و مفصل بنویسم؛  اینجا اما به بهانه مرگ تاسف برانگیز نابغه ریاضی جهان ، به علت بیماری سرطان, بهانه ایی برای نوشتن و همدلی با شما عزیزان پیدا کردم.
می خواهم صمیمانه تر با شما سخن بگویم؛
 شمایی که احتمالا در یکی از شاخه های زیست شناسی تحصیل کرده یا می کنید... حتما متوجه شده اید که بحث ما درباره یک کتاب است؛ کتابی که یک طرفش محققان و دانشمندان ایرانی دانشگاه هاروارد و MIT قرار دارند و طرف دیگرش خانه زیست شناسی ! 
کتابی که احتمالا باید کتاب بزرگی باشد که بزرگانی چون مریم میرزاخانی قرار بود برای آن مقدمه ایی بنویسند و همه ما ایرانیان را به خواندن آن توصیه کنند! 

داستان قدری جالب شد، درست میگویم؟

مگر چه کتابی است که تا این اندازه اهمیت دارد که اولا بزرگان نابغه ایرانی در هاروارد و MIT ترجمه اش میکنند.

ادامه مطلب در پیج خانه زیست شناسی

لطفا روی لینک زیر کلیک کنید.

https://www.instagram.com/p/BXVVKdVhcHk/?utm_medium=copy_link


مطالب مرتبط

برای اطلاع از دوره های جدید عضو خبرنامه شوید.