رسانه خانۀ زیست شناسی

سومین همایش ملی زیست‌شناسی دانشگاه پیام نور

۱۲ مرداد ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سومین همایش ملی زیست‌شناسی دانشگاه پیام نور

سومین همایش ملی زیست‌شناسی دانشگاه پیام نور، در تاریخ ٨ و ٩  اسفندماه ٩٧ در مرکز پیام نور ساری برگزار شد.

این همایش بزرگ که با همکاری " انجمن زیست شناسی ایران"، " خانه زیست شناسی"، دانشگاه مازندران و دیگر مراکز حمایت کننده برگزار شد، به بررسی مقالات با محوریت " فن آوری های نوین، اقتصاد و صنعت" پرداخته است.

حضور پررنگ و موثر "  هیات مدیره انجمن زیست شناسی ایران" باعث رونق مضاعف و دستاوردهای ویژه این همایش شده است.

در حدود ٢٥٠ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده بود که پس از بررسی های هیات داوران ٣٢ مقاله قابل ارائه و ١٨٠ مقاله برای ارائه به صورت پوستر  تشخیص داده شد.

ضمناً کارگاه ویژه ای برای دبیران زیست شناسی نیز تدارک دیده شد که در نوع خود، قویترین نشست #دبیران زیست شناسی با هیات مدیره انجمن زیست شناسی ایران محسوب می شد.

یکی از سخنرانان ویژه افتتاحیه مراسم،  پروفسوراحمدزمانی، رئیس عالی دانشگاه پیام نور کشور بود. دکتر زمانی که استاد تمام پژوهشگاه ملی ژنتیک و هیات علمی این مرکز نیز هستند، موضوع سخنرانی خود را به " زیست شناسی اقتصادی" یا " Bioeconomy"
اختصاص داده و نحوه مواجه کشورهای مختلف جهان با این حوزه از دنیای زیست شناسی را مورد تحلیل دقیق قرار داده و پیشنهاد دادند انجمن زیست شناسی ایران به عنوان متولی اصلی " Bioeconomy" در کشور بشود و آیین نامه های لازم و برنامه های آینده را تدوین کند.

سخنران کلیدی این مراسم، #دکترمحمدنبیونی، رئیس انجمن زیست شناسی ایران بود که محور اصلی سخنان ایشان بر مشکلات و معضلات مهم کلانشهرهای  کشور ( از جمله شهر ساری؛ میزبان این همایش) بود که به دست زیست شناسان و با همکاری نهادها و شهرداری ها قابل حل خواهد بود.
وی با اشاره مستقیم به بحث جمع آوری زباله ها و نقشی که زیست شناسان می توانند در خلق ثروت از این منبع بالقوه و ارزان و قابل دسترس داشته باشند پرداخت.

دکتر عباس قلی پور، دبیر اجرایی این همایش نیز گزارشی از چگونگی تشکیل این دبیرخانه درسال ٩٦ و نحوه انتخاب مقالات شرکت کنندگان ارائه دادند. وی با مطرح کردن بخشی از مشکلات پیش روی دبیرخانه، از "غربت زیست شناسی " در کشور گلایه کرده و پیشنهاد تشکیل شاخه " زیست شناسی کاربردی"  را در جامعه دانشگاهی زیست شناسی کشور مطرح کردند.

در ادامه، ارائه سخنرانی ها در سه سالن مجزا و پنل های تخصصی انجام شد و پژوهشگران به ارائه دستاوردهای تحقیقاتی خود پرداختند.

ادامه مطب در پیج خانه زیست شناسی

لطفا روی لینک زیر کلیک کنید.

https://www.instagram.com/p/BueFU7un6tQ/?utm_medium=copy_link


مطالب مرتبط

برای اطلاع از دوره های جدید عضو خبرنامه شوید.