رسانه خانۀ زیست شناسی

تور نوروزی سفری به درون سلول

۱۴ فروردین ۱۴۰۳
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تور نوروزی سفری به درون سلول

به دنبال برگزاری موفق و استقبال شما عزیزان
به زودی ثبت نام تور بهاره رو
شروع میکنیم...


به قلم مصطفی پویان


نوروز که می‌شود دلمان برای سفر بی‌تاب می‌شود، انگار انتظار به پایان می‌رسد و می‌شود آرام آرام لذت بستن چمدان‌ها را مزه‌مزه کرد…😊🌱
یکی عزم دیار پدری میکند و یکی هم عزم دیار مادری! یکی قصد شمال می‌‌کند و آن دیگری قصد جنوب! بعضی‌ها سفرهوایی را ترجیح می‌دهند و برخی سفر دریایی را! گروهی کویر مقصدشان است و عده‌ای هم جنگل و دریا! تازه اگر قیمت دلار هزارتومان می‌شد(😂😂) خیلی‌ها سفر اروپا می‌رفتند و خیلی‌های دیگر هم به امریکا و افریقا و استرالیا..!!
خلاصه اینکه حکایت عجیبی‌ست این سفرهای نوروزی!


«ایلان ماسک» اما میخواهد آپشن جدید را به سفرهای ما اضافه کند؛ او‌ می‌گوید تا سال ۲۰۵۰ می‌توانید سفر فضایی را هم به انتخاب‌های سفرتان اضافه کنید!! تصور کنید، سفر به «هتلِ پراز ستارهٔ یوری گاگارین»!! در فضا..😳🙉 ماجرا دارد بسیار هیجان‌انگیز می‌شود…!

و اما بچه‌هایی که رشتهٔ تجربی را انتخاب می‌کنند و در آینده به مسیرهای بیوتکنولوژی ، پزشکی، داروسازی، و کلیه شاخه‌های علوم زیستی هدایت می‌شوند نیاز مبرم دارند تا سفری عمیق و دقیق به دنیای درون سلول‌ها داشته باشند! سفری که قطعاً ژرف‌تر از سفر به کهکشان خواهد بود! دنیای سلول‌ها دنیای عجیبی‌ست؛ دنیایی سرشار از رمز و رازهای فراوان!
اگر بشر با تلسکوپ‌های قوی به کاوش در فضا می‌پردازد، با میکروسکوپ‌های به مراتب قوی‌تر باید به اعماق سلول‌ها راه پیدا کند!
سلول‌ها در عین میکروسکوپی بودن دنیای بشدت بزرگی دارند؛ دنیایی بسیار جذاب که باید سفر کرد و از لذت‌های آن بهره برد!
«در عصر متاورس»، که دنیای مجازی قابل درکی را به نسلz ارائه می‌کند، سفر در دنیای سلولی، قطعا سفری جذاب و سرشار از خاطره‌‌های به یادماندنی خواهد بود.
دانش‌آموزان در اولویت اول این سفر قراردارند؛ به ویژه دانش‌آموزان پایه‌های پایین‌تر (هفتم تا دهم). در اولویت‌‌های بعدی اما، معلمین علوم، دانشجویان و نومعلمانی که به زودی وارد مسیر آموزش می‌شوند قرار می‌گیرند.
پیشنهاد میکنیم در کنار دوستان در تعطیلات نوروزی، همه باهم، همسفر ما باشید!

خانه زیست‌شناسی مسیر جدیدی را آغاز کرده است که نتیجهٔ نهایی آن آشنایی دانش‌پژوهان کشور با فرایند «مهندسی سلول» در اصول و مبانی خواهد بود.
ما بشدت به این موضوع اعتقاد داریم که دانش آموز رشته تجربی، قبل از ورود به دانشگاه، در کنار درک صحیح از
Systems Biology
باید با اصول اولیه دست‌ورزی داخل سلول‌ آشنایی کامل داشته باشد. به قول یکی از اساتید فرهیخته در این حوزه، «مطمئن باشیم که فن‌آوری به مراتب مهمتری از ساخت هواپیمای بوئینگ است.

 

اندکی صبر نمایید...

مطالب مرتبط

برای اطلاع از دوره های جدید عضو خبرنامه شوید.