رسانه خانۀ زیست شناسی

به بهانه ضایعهٔ درگذشت «دکتر محمد ابراهیمی» 🌹🖤

۲۵ دی ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به بهانه ضایعهٔ درگذشت  «دکتر محمد ابراهیمی» 🌹🖤

به بهانه ضایعهٔ درگذشت
 «دکتر محمد ابراهیمی» 🌹🖤
——————————
✍️ مصطفی پویان
خانه زیست‌شناسی

«محمد ابراهیمی» را سالهاست که می‌شناسم؛ قریب به ۱۶ سال!
در ابتدا به عنوان همسر خانم گنجی‌واحد، سرگروه منطقهٔ ۶ تهران و بعدها هم به عنوان مترجم، مؤلف و دبیر دغدغه‌داری که زیست‌شناسی را خوب می‌فهمد و قلم گیرایی دارد…!
«محمد ابراهیمی» از زمان ترجمهٔ بیولوژی سولومون به جمع مترجمین و مؤلفین خانه زیست‌شناسی پیوستند و ‌در ادامه در ویرایش‌های بعدی بیولوژی کمپبل نیز به تیم مترجمین این کتاب ملحق شدند. وی از آن گروهی از مؤلفانی بود که عِرق فراوانی به خانه‌ زیست‌شناسی داشت! غیر از ترجمه و ویرایش بخش‌هایی از کتاب بیولوژی سولومون، دو کتاب گزیدهٔ سولومون  در پایه‌های دوم و سوم دبیرستان نیز از کارهای تاثیرگذار محمد ابراهیمی است؛ کتابهایی که در زمان خودش مخاطبان فراوانی یافته بود.
از جمله تجربیات محمد ابراهیمی، همکاری مستمر با واحد طراحی آزمون‌های نهایی آموزش و پرورش بود. تجربیات این بخش از فعالیت‌های او مشترک با سرکار خانم گنجی‌واحد در سه جلد کتاب با عنوان «ارزشیابی‌های مستمر» در خانه زیست‌شناسی به چاپ رسیده بود. پس‌از همهٔ این تجربیات خاص، شاید بهترین فضا برای استفاده از تجربیات این نویسندهٔ چیره دست، شورای برنامه‌ریزی دفتر تالیف کتابهای درسی بود؛ ردپای ماندگاری که نام زیبای «دکتر محمد ابراهیمی» را در صفحهٔ شناسنامهٔ خود
 «تا همیشه»به یادگار خواهد داشت.
****
خانه زیست‌شناسی، این ضایعهٔ بزرگ را خدمت سرکار خانم گنجی‌واحد، همسر صبور و محترم ایشان، اعضای محترم دفتر تألیف کتابهای درسی و دبیران فرهیختهٔ زیست‌شناسی در سراسر کشور تسلیت عرض نموده و صمیمانه آرزو می‌کند در این «سفر ابدی» پروردگار مهربان، «به‌همراه‌شان» باشد.
———————

خداحافظ ای همنشین همیشه
خداحافظ ای داغ بر دل نشسته

تو‌‌ را می‌سپاریم به دل‌های خسته
تو را می‌سپاریم به مینای مهتاب
تو را می‌سپاریم  به دامان  دریا
اگر شب نشینیم اگر شب شکسته،
تو‌ را می‌سپاریم به رؤیای فردا…

به شب می‌سپاریم تو را تا نسوزد
به دل می‌سپاریم تو را تا نمیرد

خداحافظ ای برگ و بار دل ما
خداحافظ ای سایه سار همیشه
اگر سبز رفتی اگر زرد ماندیم
خداحافظ ای نو بهار همیشه…
————————

روحش شاد و
نام و یادش تا ابد ماندگار…🖤🌹


مطالب مرتبط

برای اطلاع از دوره های جدید عضو خبرنامه شوید.