رسانه خانۀ زیست شناسی

آیین رونمایی از مجموعه کتاب‌های سلول‌های بنیادی پزشکی بازساختی

۱۳ آذر ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آیین رونمایی از مجموعه کتاب‌های سلول‌های بنیادی پزشکی بازساختی

 

رد‌پای ماندگار…!

✍️ به قلم؛ مصطفی پویان
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
رد پاها 
گر نمی‌افتاد روی جاده‌ها لغزان،
ما چه می‌کردیم 
در این کولاک دل آشفتهٔ دمسرد!
➖➖➖➖➖➖➖➖➖

فرهنگستان علوم را می‌شود «کنام» فرهیختگانی دانست که از دانشکده و دانشگاه و مراکز تحقیقات عبور کرده‌اند و سقف دانسته‌ها و تجربیات علمی‌شان به درجه‌ای رسیده است که باید در مسیر فرهنگ‌سازی و گسترش آن در کشور قرار گیرد. به همین سبب است که عضویت در فرهنگستان علوم نیز نه یک افتخار که فضیلتی ارزشمند محسوب می‌شود.

رونمایی از کتاب، آن‌هم در «فرهنگستان علوم کشور » را نمی‌شود صرفاً یک اتفاق دانست، بلکه موفقیتی بی‌نظیر و در راستای همان نقش ماندگار فرهنگی‌ست؛ افتخاری که یقیناً پس از سالها تلاش و کار مداوم حاصل می‌شود؛ در واقع محصول چند دهه خاک خوردن و تجربه اندوختن در حوزهٔ تخصصی است! 
برای رسیدن به چنین جایگاهی و داشتن کتابی فاخر، در حد نام فرهنگستان علوم، به قول حضرت حافظ، باید صبوری کرد و صبر پیشه نمود؛
که‌ ای صوفی، 
شراب آن گه شود صاف 
که در شیشه برآرد اربعینی»
➖➖➖➖➖➖➖
خانه زیست‌شناسی، طی بیست سال گذشته، موفقیت‌های بزرگی را در زمینه چاپ و نشر کتاب‌های دانشگاهی کسب کرده است؛ برندهٔ کتاب فصل، برندهٔ کتاب سال دانشجویی، برندهٔ کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، برندهٔ ناشر برتر،و… همه و همه حکایت از تلاشی خستگی ناپذیر با تمام فراز و نشیب‌ها دارد…

روز گذشته اما در جمع فرهیختگان فرهنگستان علوم کشور، از مجموعهٔ ۱۵ جلدی کتاب‌های «
سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی» رونمایی شد.

اینکه طی ۴ سال گذشته چه‌ها که بر صنعت نشر کشور و به ویژه بر خانه زیست‌شناسی گذشته است بماند تا وقتی مناسب و پستی دیگر! ولی با وجود تمام مشکلات، این مجموعه به چاپ رسیده است و اتفاقاً مورد توجه جامعهٔ دانشگاهی و فرهیختگان فرهنگستان علوم قرار گرفته است.

یقیناً در به ثمر نشستن این پروژهٔ خانه زیست‌شناسی، نقش مجموعهٔ کُنام و مدیر کاملاً خانهٔ زیستی آن، جناب آریافر، غیر قابل انکار است.
همکاری«
نشر کنام» با خانه زیست‌شناسی در چاپ کتابهای تخصصی، نوید روزهای پرفروغ آینده را می‌دهد.

گفتم که بر خیالت راه نظر ببندم
گفتا که شبروست او از راه دیگر آید

 

اندکی صبر نمایید...

مطالب مرتبط

برای اطلاع از دوره های جدید عضو خبرنامه شوید.