رسانه خانۀ زیست شناسی

«پروفسور علیرضا ایرانبخش»، رئیس انجمن کشت سلول و بافت گیاهی ایران

۱۳ مرداد ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

«پروفسور علیرضا ایرانبخش»، رئیس انجمن کشت سلول و بافت گیاهی ایران

بگذارید در همین ابتدا دلیل اصلی انتخاب «پروفسور علیرضا ایرانبخش»، رئیس انجمن کشت سلول و بافت گیاهی ایران را برای شما عزیزانِ همیشه همراه، عنوان کنم؛ کتاب، بله کتاب!
 

یقیناً خیلی از شما دوستان با کتابهای این استاد بزرگوار آشنایی کامل داشته و چه بسا خاطرات دلنشینی از دوران دانشجویی را در ذهن‌تان زنده کند!

در هر صورت، به بهانه چاپ جدیدترین کتاب ایشان با عنوان؛ «پیدایش و تکامل سلول»، تصمیم گرفتیم از این استاد فرهیخته بنویسیم!
ضمنا، با دکتر ایرانبخش نازنین، در جلسات هیات مدیره انجمن زیست‌شناسی ایران، غالبا لحظات شاد، پربار و خاطره انگیزی را می‌گذرانیم که تماما به روحیات شاد،انعطاف‌پذیر و اخلاق‌مدار استاد برمیگردد! 
باهم به زندگینامه علمی این استاد دوست داشتنی می‌پردازیم....
 

علیرضا ایرانبخش در یکم آذر ماه سال ۱۳۴۶ خورشیدی در تهران چشم به جهان گشود و پس از گذراندن تحصیلات متوسطه در دبیرستان ارشاد (خوارزمی)، به منظور اخذ مدرک کارشناسی زیست‌شناسی وارد دانشگاه خوارزمی (تربیت معلم تهران) شد. 
پس از گذراندن دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد، در سال ۱۳۷۴ باعنوان عضو هیات علمی دانشگاه، فعالیتهای آموزشی و پژوهشی خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۷۸ موفق به اخذ درجه دکترای تخصصی در رشته زیست‌شناسی گرایش سلولی-تکوینی با درجهٔ عالی شد. 
ایشان قریب به ۱۵۰ مقاله علمی در مجلات معتبر با رتبه‌های ISI ، ISC و علمی پژوهشی، بیش از ۸۰ مقاله در کنفرانسها و کنگره‌های معتبر ملی و بین‌المللی، تالیف و ترجمه ۲۰عنوان کتاب و ۱۷ طرح تحقیقاتی را در کارنامه خود دارد.

علاوه بر فعالیتهایی که منجر به تولید علم شده است، ثبت رسمی ۱۱  اختراع توسط پروفسور ایرانبخش حاکی از نگاه هدفمند ایشان در کاربردی کردن نتایج پژوهشهای علمی دارد.

دکتر علیرضا ایرانبخش مدیر مسئول و سردبیر مجله علمی-پژوهشی ازجمله پژوهش‌هایی در کشت سلول و بافت کاریوتیک عضو هیات تحریریه چندین مجلهٔ معتبر ملی و بین‌المللی از جمله پژوهش های گیاهی، زیست شناسی ایران، زیست شناسی تکوینی، فیزیولوژی محیطی گیاهی و پژوهش‌هایی در کشت سلول و بافت کاریوتیک است. 
ایشان «رئیس انجمن کشت سلول و بافت گیاهی ایران»،عضو هیات موسس انجمن علمی تکوینی ایران و همچنین عضو چندین انجمن معتبر علمی ملی و بین‌المللی است. «پروفسور علیرضا ایرانبخش» دارای مرتبه علمی استادی است.

ادامه مطلب در پیج خانه زیست شناسی

لطفا لینک زیر را کلیک کنید.

https://www.instagram.com/p/CATgsEpH7U-/?utm_medium=copy_link


مطالب مرتبط

برای اطلاع از دوره های جدید عضو خبرنامه شوید.