رسانه خانۀ زیست شناسی

"دکتر حسین بهاروند" به راستی قلب تپنده پژوهشگاه رویان

۱۲ مرداد ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

گفته بودم که دلم میخواهد گاهگاهی با شما از گوشه و کنار بگویم و دنبال بهانه ای میگردم تا کلام دلم را برایتان  بازگو کنم! یادتان هست!؟!
خب، امروز اولین بهانه اش جورِجو بود....!!!
شاید اولین خبرِ زیستی انجمن هم از جانب خودِ من گفته میشد  بهتر بود؛ شاید!

بهار! آخرین کلمه ایست که خودش در پایان ایمیلهایش می نویسد و شاید بهترین کلمه ای باشد که شخصیت متمایزش را توصیف میکند! در بهار، همه چیز درحال رویش است؛ اتفاقاً در او هم همه چیز در حال رویش است...!
"دکتر حسین بهاروند" به راستی قلب تپنده پژوهشگاه رویان است. 
او مدیر گروه سلولهای بنیادیِ رویان و بنیانگذار این علم در کشور است.
 سابقه آشنایی ما به ٢٧ سال پیش برمیگردد؛ از دانشگاه شیراز و گروه زیست شناسی!  باافتخار اعلام میکنم که امروز یکی از بزرگترین حامیان خانه زیست شناسی و انجمن علمیِ  آن، دکتر بهاروند نازنین هستند!
صبح امروز در پژوهشگاه رویان، ملاقات یک ساعت و نیمه ای باهم داشتیم که محور گفتگوهایمان به چگونگی چاپ "مجموعه ٧ جلدیِ سلولهای بنیادی" به عنوان مهمترین اثر علمی کشور در دهه اخیر مربوط میشد.
 در آینده ای نزدیک از دکتر بهاروند و اهداف بلندش بیشتر برای شما  خواهم نوشت؛ از خاطرات ناب ٢٧ سال دوستی و رفاقت، از هدف های مشترکی که او در رویان و من در خانه زیست شناسی به دنبالش بوده و هستیم ؛ از سختی های قشنگ زندگی و...
دلم میخواهد فراوان از او و "بیمارستان منحصربفردش" برای شما بنویسم؛ دلم میخواهد تک تک شما را با این اسطوره بزرگ روزگارمان آشنا کنم...
 دلم میخواهد هریک از شما دانشجویان بهاروندی باشید برای روزگارِ میانسالی تان.
دلم میخواهد ردپایی بگذارید برای دانشجویان بعداز خودتان.
دلم میخواهد...


ارادتمند شما خوبان؛مصطفی پویان

https://www.instagram.com/p/BVgiawxBBxP/?utm_medium=copy_link


مطالب مرتبط

برای اطلاع از دوره های جدید عضو خبرنامه شوید.